Etykiety

wtorek, 17 sierpnia 2010

Mini Oponki - UWAGA GLUTEN!

 Dzisiaj proponuję oponki. Ciasto przygotowuje się niezwykle łatwo i stosunkowo szybko w porównaniu do ciasta drożdżowego. Powstałe smakołyki są niezwykle puszyste i co mnie cieszy nie są zbyt słodkie, więc można spokojnie posypać je większą ilością cukru pudru. Nawet po 3 dniach idealnie nadają się do podgrzania w kuchence mikrofalowej i znowu smakują jak tuż po usmażeniu. 
Przepis znalazłam w książce kupionej w Lidlu "Muffiny-małe, ale za to przepyszne". 


Składniki:
  • 500g mąki,
  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka soli,
  • mielona lub tarta gałka muszkatołowa,
  • 250g cukru,
  • 1 opakowanie cukru waniliowego,
  • 250ml maślanki,
  • 60g miękkiego masła,
  • olej do smażenia.

Wykonanie:
Sypkie produkty wymieszać ze sobą. W oddzielnej misce jajka z cukrem i cukrem waniliowym ubić na pulchną masę (miksowałam na wolnych obrotach ok 5 minut). Następnie dodać maślankę i miękkie masło. Do powstałej masy dodać suche produkty i wymieszać. Tak przygotowane ciasto przykryłam folią i wstawiłam na 20 minut do lodówki.
W czasie gdy ciasto jest w lodówce należy przygotować stolnicę i mąkę do podsypania oraz olej do smażenia w głębokim rondlu lub frytkownicy.
Po wyciągnięciu ciasta z lodówki podsypując je mąką rozwałkować na grubość ok 6mm i wyciąć szklanką koła a z kół np. przyrządem do usuwania gniazd nasiennych w jabłkach dziury.
Tak przygotowane oponki  smażyć na głębokim oleju na złotobrązowy kolor (pamiętać aby ogień nie był za duży, bo można łatwo je spalić). Po wyciągnięciu z oleju odsączam z nadmiaru tłuszczu układając na papierowym ręczniku.
Wycięte kulki (środek kół) smażyłam oddzielnie (widać je na zdjęciu już po upieczeniu w tle w szklanym naczyniu:) ).
Gotowe oponki dowolnie udekorować :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz