Etykiety

sobota, 11 grudnia 2010

Bezglutenowe Kwadraciki W Papierze Ryżowym

Szukając nowych rozwiązań na obiady dla bezglutenowej córki postanowiłam zrobić mięso mielone w papierze ryżowym. Przepis prosty i łatwy do zrealizowania. 
Długo się zastanawiałam czy wstawić te zdjęcia. Stwierdziłam, że jednak warto, bo smak  tej potrawy jest rewelacyjny mimo iż trochę za bardzo się spiekły;) 
Papier ryżowy jest  podstawowym produktem sajgonek. Jest to potrawa kuchni wietnamskiej. Bardzo lubiana nie tylko przez Azjatów. Znalazła ona także swoich zwolenników wśród Europejczyków i Amerykanów. Z tego właśnie powodu sajgonki mają wiele wariacji, które z oryginalnymi sajgonkami nie mają wiele wspólnego. Ja także przygotowałam je tak aby smakowały one moim dzieciom. Pomysł okazał się rewelacyjny. Chrupiący papier ryżowy wywołał więszy entuzjazm u dzieci niż panierowane w bułce tartej filety kurczaka.

Składniki:
  • 0,7 kg mięsa mielonego,
  • 2 jajka,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • majeranek,
  • sól,
  • olej do głębokiego smażenia,
  • opakowanie papieru ryżowego.
Wykonanie:
Mięso, jajka, cebulę i czosnek mieszać przez ok 7 minut. Mięso doprawić solą i majerankiem do smaku. Na łyżce oleju podsmażyć mięso. Przygotować talerz z wodą i moczyć w niej przez chwilę papier ryżowy (najlepiej postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu papieru ryżowego). Na 1 papier ryżowy nałożyć farsz i zawijać w rulon jak gołąbki. Tak przygotowane ciasta smażyć w głębokim i nagrzanym oleju (ja smażyłam na największej mocy, myślę że na średniej mocy by się tak szybko nie przypalały).

Podałam te mięsne sakiewki z surówką z kapusty pekińskiej, czerwonej papryki, pomidora, świeżego ogórka i oliwy.

Zabrakło mi farszu na kilka papierów ryżowych więc wypełniłam je mieszanką z szynki i żółtego sera. Także smaczne, chociaż mi bardziej odpowiadały te z wypełnieniem z mięsa mielonego.

Polecam spróbować zrobić swoje własne sajgonki. Naprawdę warto:)

1 komentarz: