Etykiety

sobota, 5 marca 2011

Bezglutenowe Placuszki Z Malinami

Jest to jedna z wariacji naleśników, które już wcześniej robiłam. Przepis można znaleźć tutaj. Od paru miesięcy córka zjada każdego dnia dużą porcję naleśników. Z racji przestrzegania diety bezglutenowej zamieniłam mąkę pszenną na kukurydzianą. Okazuje się, że są o wiele smaczniejsze robione na mące kukurydzianej. Są delikatniejsze i bardziej pulchne. By urozmaicić córce menu postanowiłam zrobić "naleśnićki" z owocami. Okazały się super wariacją i alternatywą dla suchych naleśników:)


Składniki:
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej,
  • 2 jajka,
  • 1 niepełna szklanka mleka,
  • 40g rozpuszczonego masła,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżki cukru,
  • szczypta soli,
  • 200g mrożonych malin.
Wykonanie:
Wszystkie składniki połączyć ze sobą. Dodać owoce (dodałam zamrożone). Smażyć na patelni małe placuszki (można dodać tłuszcz, chociaż ja smażyłam na suchej teflonowej).
Podawać posypane np. cukrem pudrem.

Smacznego!


3 komentarze:

  1. Cześć Aga:)

    Znalazłam przepis na bezglutenowe ciastka, a nie mam Twojego maila, więc pozwoliłam sobie wkleić go tutaj :)

    Oto link: http://niebowgebie.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?3
    wpis z tym przepisem jest z 11 lutego :)

    Ania R.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłam znowu przepis na bezglutenowe i bezmleczne ciasto:
    http://niebowgebie.blox.pl/html/1310721,262146,169.html?48
    wpis z 15 maja 2008 r.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie kiedy ktoś ma nietolerancję glutenu to jak najbardziej musi sobie dać spokój z niektórymi daniami. Ja jednak kiedy korzystam z przepisów na dania https://basiazsercem.pl/ to mogę być pewnym, że na pewno będą bardzo smaczne i wyjątkowe. Tym bardziej, że one za każdym razem smakują pysznie.

    OdpowiedzUsuń